Some of the BRANDS I’ve had the privilege to work with.
I became fascinated with branded content after watching the film Sideways (2004), a brilliant drama-comedy following the adventures of two friends, Miles and Jack, on a week-long road trip through the Santa Barbara County wine country to celebrate Jack’s upcoming wedding. The film is filled with hilarious moments and, unsurprisingly, a copious amount of wine consumption. Some wines are poetically praised, while others are mockingly ridiculed. The impact the film had on the wine industry was astounding; Pinot Noir sales, especially praised in the film, increased by 16% in the U.S., while Merlot, vividly mocked, saw a 2% drop. Even years later, popular tourist routes still follow Miles and Jack’s road trip through wine country.
Indeed, when executed properly, branded content can be a powerful and profitable tool. This means crafting content that integrates seamlessly into the story and embodies sophisticated brand values, mission, and essence, rather than resorting to trivial and awkward product placement. This kind of deeply integrated branded content is something I strongly believe in.
Over the years, I have had the opportunity to experiment with branded content. For example, I wrote and directed a tongue-in-cheek, low-budget short film titled “Syanidia, suolahappoa ja kukkivaa sekaihoa” for OLVI, an independent Finnish brewery, which aired on TV/Nelonen in 2008.
Additionally, for ASUNTOMESSUT (Housing Fair Finland), I wrote three TV series between 2015 and 2016: “Kautta aikojen kauneimmat asuntomessutalot,” “Suomen romanttisin makuuhuone,” and “Millan ja Evan asuntomessupoiminnat” (parts of which may still be found on YouTube).
RADIO has always been one of my FAVOURITE medias, and it has played a big part for many brands I have worked with. Here’s a bunch of ads I’ve both written and directed.
A few years ago, we launched a campaign for DNA with the theme RIDICULOUSLY CHEAP CHRISTMAS. As part of the campaign, we organized a Choir of Santa Clauses and recorded LAUGHED VERSIONS of well-known CHRISTMAS SONGS. We distributed the recordings as giveaway presents to customers, and the laughed songs were featured across various media channels, including TV, radio, specially designed outdoor ads, and even in restroom facilities. Additionally, our choir performed at hospitals, senior homes, and even served as a warm-up band for a major rock concert at the Hartwall Arena.
Kulkuset
Juokse porosein
Soihdut sammuu
Joulupukki
Joulu on taas
Porsaita äidin oomme kaikki
Some PRINT ADS created with different Art Directors.
(1)
ORAS CUBISTA
(1)
(2)
ORAS CUBISTA
(2)
(3)
ORAS CUBISTA
(3)
Asunto
IGGLO
Asunto
Sauna
IGGLO
Sauna
Pool
YOUNG DIRECTOR AWARD
Pool
Korvamerkintä
IGGLO
Korvamerkintä
Kun vuosien päästä...
IGGLO
Kun vuosien päästä...
Yrittäisit vielä...
SYKE
Yrittäisit vielä...
Sen kun teette...
SYKE
Sen kun teette...
Jos me odotetaan...
SYKE
Jos me odotetaan...
Meidän tehtävä on...
SYKE
Meidän tehtävä on...
Nainen maantiellä
KELTAINEN PÖRSSI
Nainen maantiellä
Mies autotallissa
KELTAINEN PÖRSSI
Mies autotallissa
Odottava äiti
KELTAINEN PÖRSSI
Odottava äiti
Silta
PERUSTEOLLISUUS
Silta
Raitiovaunu
PERUSTEOLLISUUS
Raitiovaunu
Uima-allas
PERUSTEOLLISUUS
Uima-allas
Hän on mies, joka...
MPS CONSULTING
Hän on mies, joka...
Kaikki alkoi siitä, kun...
MPS CONSULTING
Kaikki alkoi siitä, kun...
Tähdätkää isohattuihin
KAUPPALEHTI /B2B
Tähdätkää isohattuihin
Jättiläiset-1
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-1
Jättiläiset-2
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-2
Jättiläiset-3
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-3
Raksa-1
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-1
Raksa-2
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-2
Raksa-3
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-3
Raksa-4
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-4
Art by Teboil
TEBOIL
Art by Teboil
Tavoitepositio
KAUPPALEHTI
Tavoitepositio
Delegointi
KAUPPALEHTI
Delegointi
Johtoryhmän kokous
KAUPPALEHTI
Johtoryhmän kokous
Kehityskeskustelu
KAUPPALEHTI
Kehityskeskustelu
Loch Nessin hirviö
RADIOLINJA
Loch Nessin hirviö
Norsu
RADIOLINJA
Norsu
Broilerit
FINNFOOD
Broilerit
Pihvit
FINNFOOD
Pihvit
Kalajoella
LOMA-ASUNTOMESSUT
Kalajoella
Seinäjoen tiiseri
ASUNTOMESSUT
Seinäjoen tiiseri
Rippituolissa
OLVI KEVYT OLO
Rippituolissa
Psykiatrin sohvalla
OLVI KEVYT OLO
Psykiatrin sohvalla
Facelift
KELTAINEN PÖRSSI
Facelift
Muodon vuoksi, 1 (pylly)
MTV3
Muodon vuoksi, 1 (pylly)
Muodon vuoksi, 2 (kasvot)
MTV3
Muodon vuoksi, 2 (kasvot)
Muodon vuoksi, 3 (miesfiguuri)
MTV3
Muodon vuoksi, 3 (miesfiguuri)
Syntynyt idoliksi?
MTV3
Syntynyt idoliksi?
Alppikansaa
MTV3
Alppikansaa
Me stallarit
MTV3
Me stallarit
Suuri seikkailu
MTV3
Suuri seikkailu
Siilin piikit
COSTA RICA
Siilin piikit
Metsästäjä
COSTA RICA
Metsästäjä
Vahtikoira
KAUPPALEHTI PRESSO
Vahtikoira
Leka
KAUPPALEHTI PRESSO
Leka
Nyrkki
KAUPPALEHTI PRESSO
Nyrkki
Napoleon
OLVI KEVYT OLO
Napoleon
Marx
OLVI KEVYT OLO
Marx
Painonnostaja
OLVI KEVYT OLO
Painonnostaja
Yhtyvät askeleet
HAPPY DAYS
Yhtyvät askeleet
Sammakko
HAPPY DAYS
Sammakko
Vanha mies
TEBOIL
Vanha mies
Kissa
KOTIVINKKI
Kissa
Kylpy
KOTIVINKKI
Kylpy
Tahdon (nainen)
IGGLO
Tahdon (nainen)
Tahdon (pariskunta)
IGGLO
Tahdon (pariskunta)
Tahdon (partamies)
IGGLO
Tahdon (partamies)
Vantaalla
ASUNTOMESSUT
Vantaalla
Just a few picks of SLOGANS, HEADLINES AND LONGER TEXTS.
|
|
Kun vuosien päästä...
IGGLO
Kun vuosien päästä…
Koska...
JÄMERÄ
Koska…
Päijänteen norppa
SKANDAALIN KESÄJULISTE
Päijänteen norppa
Rekryilmoitus
IGGLO
Rekryilmoitus
Hän on mies, joka...
MPS CONSULTING
Hän on mies, joka…
Suojoonas
SKANDAALIN KESÄJULISTE
Suojoonas
Tammimetsä
IGGLO
Tammimetsä
Kaikki alkoi siitä, kun...
MPS CONSULTING
Kaikki alkoi siitä, kun…
Kun luonto kostaa
SKANDAALIN KESÄJULISTE
Kun luonto kostaa
Pikkuilmoitukset
IGGLO
Pikkuilmoitukset
1 ottelu, 2 lopputulosta
ASTRA ZENECA
1 ottelu, 2 lopputulosta
Raksa-1
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-1
Kultaharkko
IGGLO
Kultaharkko
1 lasku, 2 ratkaisua
ASTRA ZENECA
1 lasku, 2 ratkaisua
Raksa-2
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-2
Tähdätkää isohattuihin
KAUPPALEHTI /B2B
Tähdätkää isohattuihin
Kaverini Reijo
999
Kaverini Reijo
Raksa-3
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-3
Tyhmät talkoot
HYVINVOIVA SUOMI
Tyhmät talkoot
Työkalusi ovat tässä...
OTTO
Työkalusi ovat tässä…
Raksa-4
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-4
Laitimmainen kerta
HYVINVOIVA SUOMI
Laitimmainen kerta
Jättiläiset-1
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-1
Piti tähän jotaki...
HAPPY DAYS
Piti tähän jotaki…
Jättiläiset-2
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-2
Chinatown/Dlive calefully
HAPPY DAYS
Chinatown/Dlive calefully
Chinatown/One can´t
HAPPY DAYS
Chinatown/One can´t
Jättiläiset-3
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-3
Chinatown/Little fat
HAPPY DAYS
Chinatown/Little fat
Chinatown/If you
HAPPY DAYS
Chinatown/If you
Chinatown/Spling
HAPPY DAYS
Chinatown/Spling
Charmikas
COSTA RICA
Charmikas
Lemmekäs
COSTA RICA
Lemmekäs
Sielukas
COSTA RICA
Sielukas
Tahdon (nainen)
IGGLO
Tahdon (nainen)
Tahdon (pariskunta)
IGGLO
Tahdon (pariskunta)
Tahdon (partamies)
IGGLO
Tahdon (partamies)
Väitetään, ettei...
IGGLO
Väitetään, ettei…
Hyvä välittäjä...
IGGLO
Hyvä välittäjä…
Edustusuimari
TEBOIL
Edustusuimari
With the constant increase in advertising bombardment, more and more people loathe aggressive traditional marketing. For them, content marketing is the best way to make an impact and build an emotional connection. Content marketing works because it provides people with information, entertainment, inspiration, or other value without pushing anything onto them. It’s marketing that doesn’t feel like marketing. That’s precisely why I greatly enjoy engaging in content marketing myself.
For The Science Center Heureka, for example, I have done several interesting tests including Perfect Pitch test, Lie Detection test, Multiple Intelligencies test and Eyewitness test. Here’s one of those if you want to try.
INNOVATIVE USE OF MEDIA is one of my big passions. Archiving my old work is not. So unfortunately there are lots of fun stuff I would like to show you but can’t. Here are some rare documented cases.
In my role as a creative director, I’ve been fortunate to engage with numerous brands from the outset of their brand and marketing strategies. This involvement has not only heightened the significance and engagement of my work but also underscored the importance of a strong strategic foundation. It’s this foundation that ensures our creative endeavors remain original and authentically resonate with the target audience. As Seth Godin aptly puts it: “Marketing strategy is where you figure out how to tell your story in such a way that people want to buy what you’re selling.”
I have assisted brands such as Specsavers and Président in establishing a presence in Finland by tailoring their advertising message, style, and tone of voice to the local culture. For example, in 2013, I developed a radio advertising concept for Specsavers specifically for the Finnish market, which ran successfully for over eight years. So, yes, I am also interested in these types of transcreation challenges.