Some of the BRANDS I’ve had the privilege to work with.

I got excited about branded content after seeing the film Sideways (2004), which is a brilliant drama-comedy about two guys – Miles & Jack – taking a week-long road trip to Santa Barbara County wine country to celebrate Jack’s upcoming wedding. A lot of hilarious things happen and – surprise, surprise – a lot of wine is drunk. Some of the wines are poetically praised, some as poetically mocked at. The impact the film had on wine industry was mind-blowing. Pinot Noir (which was especially praised in the film) sales increased 16 % in U.S, while Merlot (which was vividly mocked at) sales dropped 2 %. And even now, years after the film, popular tourist routes follow Miles & Jack’s road-trip through the wine country.
Yep, branded content can indeed be a profitable power tool when properly mastered.
That is to say, when it is executed on terms of the story, and is refined to a sophisticated brand values & mission & soul placement, instead of just trivial and awkward product placement. This kind of deep diving branded content is something I strongly believe in.
Over the years I have done a few branded content experiments.
E.g. for OLVI (independent Finnish brewery) I wrote and directed a tongue-in-cheek made low budget short film Syanidia, suolahappoa ja kukkivaa sekaihoa, which was shown in TV/Nelonen, 2008.
And for ASUNTOMESSUT (Housing Fair Finland) I wrote three TV series 2015-2016: Kautta aikojen kauneimmat asuntomessutalot, Suomen romanttisin makuuhuone and Millan ja Evan asuntomessupoiminnat (parts of these you may still find in Youtube).
RADIO has always been one of my FAVOURITE medias, and it has played a big part for many brands I have worked with. Here’s a bunch of ads I’ve both written and directed.
Some years ago we made a campaign for DNA with a theme RIDICULOUSLY CHEAP
CHRISTMAS. For the campaign we organized a Choir of Santa Clauses and recorded
with them LAUGHED VERSIONS of well known CHRISTMAS SONGS. The record we
used as a give-away present to customers and the laughed songs we used in all
possible medias including TV, radio, specially made laughing outdoor ads and
toilets. We also had our choir performing in hospitals, senior homes and
even as a warm-up band in a big rock concert in Hartwall Areena.

Kulkuset
Juokse porosein
Soihdut sammuu
Joulupukki
Joulu on taas
Porsaita äidin oomme kaikki
Some PRINT ADS created with different Art Directors.
(1)
ORAS CUBISTA
(1)
(2)
ORAS CUBISTA
(2)
(3)
ORAS CUBISTA
(3)
Asunto
IGGLO
Asunto
Sauna
IGGLO
Sauna
Pool
YOUNG DIRECTOR AWARD
Pool
Korvamerkintä
IGGLO
Korvamerkintä
Kun vuosien päästä...
IGGLO
Kun vuosien päästä...
Yrittäisit vielä...
SYKE
Yrittäisit vielä...
Sen kun teette...
SYKE
Sen kun teette...
Jos me odotetaan...
SYKE
Jos me odotetaan...
Meidän tehtävä on...
SYKE
Meidän tehtävä on...
Nainen maantiellä
KELTAINEN PÖRSSI
Nainen maantiellä
Mies autotallissa
KELTAINEN PÖRSSI
Mies autotallissa
Odottava äiti
KELTAINEN PÖRSSI
Odottava äiti
Silta
PERUSTEOLLISUUS
Silta
Raitiovaunu
PERUSTEOLLISUUS
Raitiovaunu
Uima-allas
PERUSTEOLLISUUS
Uima-allas
Hän on mies, joka...
MPS CONSULTING
Hän on mies, joka...
Kaikki alkoi siitä, kun...
MPS CONSULTING
Kaikki alkoi siitä, kun...
Tähdätkää isohattuihin
KAUPPALEHTI /B2B
Tähdätkää isohattuihin
Jättiläiset-1
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-1
Jättiläiset-2
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-2
Jättiläiset-3
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-3
Raksa-1
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-1
Raksa-2
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-2
Raksa-3
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-3
Raksa-4
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-4
Art by Teboil
TEBOIL
Art by Teboil
Tavoitepositio
KAUPPALEHTI
Tavoitepositio
Delegointi
KAUPPALEHTI
Delegointi
Johtoryhmän kokous
KAUPPALEHTI
Johtoryhmän kokous
Kehityskeskustelu
KAUPPALEHTI
Kehityskeskustelu
Loch Nessin hirviö
RADIOLINJA
Loch Nessin hirviö
Norsu
RADIOLINJA
Norsu
Broilerit
FINNFOOD
Broilerit
Pihvit
FINNFOOD
Pihvit
Kalajoella
LOMA-ASUNTOMESSUT
Kalajoella
Seinäjoen tiiseri
ASUNTOMESSUT
Seinäjoen tiiseri
Rippituolissa
OLVI KEVYT OLO
Rippituolissa
Psykiatrin sohvalla
OLVI KEVYT OLO
Psykiatrin sohvalla
Facelift
KELTAINEN PÖRSSI
Facelift
Muodon vuoksi, 1 (pylly)
MTV3
Muodon vuoksi, 1 (pylly)
Muodon vuoksi, 2 (kasvot)
MTV3
Muodon vuoksi, 2 (kasvot)
Muodon vuoksi, 3 (miesfiguuri)
MTV3
Muodon vuoksi, 3 (miesfiguuri)
Syntynyt idoliksi?
MTV3
Syntynyt idoliksi?
Alppikansaa
MTV3
Alppikansaa
Me stallarit
MTV3
Me stallarit
Suuri seikkailu
MTV3
Suuri seikkailu
Siilin piikit
COSTA RICA
Siilin piikit
Metsästäjä
COSTA RICA
Metsästäjä
Vahtikoira
KAUPPALEHTI PRESSO
Vahtikoira
Leka
KAUPPALEHTI PRESSO
Leka
Nyrkki
KAUPPALEHTI PRESSO
Nyrkki
Napoleon
OLVI KEVYT OLO
Napoleon
Marx
OLVI KEVYT OLO
Marx
Painonnostaja
OLVI KEVYT OLO
Painonnostaja
Yhtyvät askeleet
HAPPY DAYS
Yhtyvät askeleet
Sammakko
HAPPY DAYS
Sammakko
Vanha mies
TEBOIL
Vanha mies
Kissa
KOTIVINKKI
Kissa
Kylpy
KOTIVINKKI
Kylpy
Tahdon (nainen)
IGGLO
Tahdon (nainen)
Tahdon (pariskunta)
IGGLO
Tahdon (pariskunta)
Tahdon (partamies)
IGGLO
Tahdon (partamies)
Vantaalla
ASUNTOMESSUT
Vantaalla
Just a few picks of SLOGANS, HEADLINES AND LONGER TEXTS.
|
|
Kun vuosien päästä...
IGGLO
Kun vuosien päästä…
Koska...
JÄMERÄ
Koska…
Päijänteen norppa
SKANDAALIN KESÄJULISTE
Päijänteen norppa
Rekryilmoitus
IGGLO
Rekryilmoitus
Hän on mies, joka...
MPS CONSULTING
Hän on mies, joka…
Suojoonas
SKANDAALIN KESÄJULISTE
Suojoonas
Tammimetsä
IGGLO
Tammimetsä
Kaikki alkoi siitä, kun...
MPS CONSULTING
Kaikki alkoi siitä, kun…
Kun luonto kostaa
SKANDAALIN KESÄJULISTE
Kun luonto kostaa
Pikkuilmoitukset
IGGLO
Pikkuilmoitukset
1 ottelu, 2 lopputulosta
ASTRA ZENECA
1 ottelu, 2 lopputulosta
Raksa-1
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-1
Kultaharkko
IGGLO
Kultaharkko
1 lasku, 2 ratkaisua
ASTRA ZENECA
1 lasku, 2 ratkaisua
Raksa-2
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-2
Tähdätkää isohattuihin
KAUPPALEHTI /B2B
Tähdätkää isohattuihin
Kaverini Reijo
999
Kaverini Reijo
Raksa-3
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-3
Tyhmät talkoot
HYVINVOIVA SUOMI
Tyhmät talkoot
Työkalusi ovat tässä...
OTTO
Työkalusi ovat tässä…
Raksa-4
HS/JUHLAVIIKOT
Raksa-4
Laitimmainen kerta
HYVINVOIVA SUOMI
Laitimmainen kerta
Jättiläiset-1
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-1
Piti tähän jotaki...
HAPPY DAYS
Piti tähän jotaki…
Jättiläiset-2
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-2
Chinatown/Dlive calefully
HAPPY DAYS
Chinatown/Dlive calefully
Chinatown/One can´t
HAPPY DAYS
Chinatown/One can´t
Jättiläiset-3
HS/JUHLAVIIKOT
Jättiläiset-3
Chinatown/Little fat
HAPPY DAYS
Chinatown/Little fat
Chinatown/If you
HAPPY DAYS
Chinatown/If you
Chinatown/Spling
HAPPY DAYS
Chinatown/Spling
Charmikas
COSTA RICA
Charmikas
Lemmekäs
COSTA RICA
Lemmekäs
Sielukas
COSTA RICA
Sielukas
Tahdon (nainen)
IGGLO
Tahdon (nainen)
Tahdon (pariskunta)
IGGLO
Tahdon (pariskunta)
Tahdon (partamies)
IGGLO
Tahdon (partamies)
Väitetään, ettei...
IGGLO
Väitetään, ettei…
Hyvä välittäjä...
IGGLO
Hyvä välittäjä…
Edustusuimari
TEBOIL
Edustusuimari
As said before, I believe in digitalisation and do think most brands should have digital marketing as their backbone. BUT I also believe it should be built on solid concepts and big ideas. I’m not an expert on digital marketing, but nevertheless a big part of my work nowadays serves or even is, at its core, digital marketing. For The Science Center Heureka, for example, I have done several interesting tests including Perfect Pitch test, Lie Detection test, Multiple Intelligencies test and Eyewitness test. Here’s one of those if you want to try.
INNOVATIVE USE OF MEDIA is one of my big passions. Archiving my old work is not. So unfortunately there are lots of fun stuff I would like to show you but can’t. Here are some rare documented cases.
Creative strategy is the juicy part of this work, isn’t it? Defining the challenges and working out solutions to resolve them. Want to dig more thoroughly into some creative strategies, concepts and campaigns I have worked with? I will gladly present my old and new cases to you, but I rather do it face to face.
I have helped brands like Specsavers and Président to conquer Finland by adapting their advertising message, style and tone of voice to local culture. For instance in 2013 I created a radio advertising concept to Finland for Specsavers which run over eight years. So, yes, I am interested in these kind of transcreating challenges too.